19.12.2017
ТОП-4 факти про електронний квиток у Вінниці
У Вінниці міркують про електронний квиток ще з 2013 року. Мета впровадження такої системи: полічити пільговиків, зробити чітку компенсацію за їх проїзд та мати актуальні дані про пасажиропотік у громадському транспорті.
Для втілення проекту знайшли інвестора. Європейський банк реконструкції та розвитку дав 8 мільйонів євро для впровадження системи. Далі — разом з консультантами розробили зміни, які увійшли в закон про е-квиток, що був прийнятий в 2017 році. А з наступного року вінничани відчують зміни в транспорті.
Почнуть видавати картки
З 2018-го розпочнуть видавати пластикові картки для проїзду — електронні квитки. Це проїзна картка з чіпом. Саме на таку картку вінничани будуть «кидати» кошти. А платити за проїзд треба буде не кондукторам, а через валідатори. Тоді як пільговики будуть просто «відмічатися» в транспорті.
Пільговики, студенти та школярі отримають картку для проїзду безкоштовно. Але якщо загублять, то дублікат доведеться купити за власний кошт. Усі інші зможуть купити картки в мережі продажу, яку ще треба створити.
Електронна картка коштуватиме від 1 до 2 доларів (26-52 грн - авт.)
Або зможуть взяти персоналізовану картку у «Прозорих офісах». Така картка матиме значно більший функціонал, ніж «безіменна».
— Сюди буде прив'язана електронна картка пацієнта, карта пропуску в школі тощо. Плануємо залучати мережу приватних підприємств, щоб власники електронних карток отримували знижки на товари та послуги. Пам'ять в чіпі буде великою і записати туди можна буде будь-яку інформацію. Тому функціонал з часом ставатиме ще більшим, — сказала директор комунального підприємства «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна.
Серед варіантів оплати буде й система NFС. За проїзд можна буде розрахуватися і завдяки смартфону, який має такий чіп. Тобто, оплата буде з банківської картки, що прив’язана до мобільного банкінгу.
У Дніпрі можна розрахуватися за проїзд банківською карткоюЧерез е-квиок вартість проїзду не зросте
Паперові квитки з появою електронної системи не зникнуть. Так, зможуть розрахуватися вінничани та мешканці інших міст. Або придбати е-квиток на зупинці. А що робити пільговикам, які проїздом у Вінниці?
— Вони мають зареєструватися у нас в офісі та отримують картку для автоматизованої оплати проїзду. Пільгові категорії громадян платити за проїзд не будуть. Вони будуть тільки «відмічатися», що їдуть в громадському транспорті. Це дозволить нам чітко підраховувати пасажиропотік. Інші жителі, які не проживають у Вінниці, зможуть придбати е-квиток, — пояснила Катерина Бабіна.
Сплатити через QR-код можна в ЗапоріжжіЯк розказали чиновники, вартість квитка через нову систему рости не буде. До того ж, у Вінниці з’явитися ще один варіант квитка — «диференційна оплата проїзду». Над цим працюють іноземні консультанти, щоб розробити зміни в українському законодавстві.
— Таким чином, з'явиться квиток не просто за проїзд, а за тривалість цієї поїздки. Тобто, людина отримає квиток на 30-40 хвилин і зможе їздити з пересадками та не сплачувати щоразу. Звісно, протягом дії цього квитка. Вже створена робоча група при Міністерстві інфраструктури, яка розробить відповідні зміни, — пояснила очільниця КП «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна.
У 2018 році хочуть визначити підрядника
Міжнародний тендер оголосили ще в 2016 році. Загальна сума на впровадження системи електронного квитка — 9 мільйонів євро, де 1 мільйон візьмуть з бюджету Вінниці.
До мерії звернулося 109 компаній з 17 країн світу. З них відібрали 15 компаній. А ті, що підходять під усі вимоги тендеру — лише три компанії.
— Зараз ми закінчили 1 етап торгів: розглянули пропозиції та провели роз'яснювальні зустрічі. Відібрали три компанії — RNG (Польща), «Мікроелектроніка" (Чехія), Консорціум «Сварка» та AEP (Італія). Переможцем стане та компанія, що запропонує найменшу ціну, — розповіла директор КП «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна.
Кондуктор «не зникне» з появою е-квитка
Майже 400 тисяч поїздок відбувається щодня у Вінниці. І на цю масу пасажирів треба кондуктори. Навіть з появою автоматизованої оплати кондуктори будуть працювати ще довгий час.
— У транспортній компанії не вистачає приблизно 150 кондукторів. Люди бояться, що ця посада буде скорочена з часом. Хочу всіх заспокоїти, такі фахівці будуть нам потрібні навіть з появою е-квитка. Вони стануть консультантами. Їх послуги нам будуть потрібні як мінімум два роки. Надалі, кондукторів перевчать на інші посади. Ніхто не залишиться без роботи, — розказала Катерина Бабіна.
У транспорті Житомира працює і валідатор, і кондукторУсю систему планують впровадити за 18 місяців з дати підписання угоди з підрядником. Спочатку прилади оплати проїзду з'являться в тролейбусах та трамваях. А потім і в маршрутках.
Нагадаємо, що 18 грудня оголосили результати конкурсу на логотип для електронного квитка.
Читайте також:
Електронний квиток. Дизайн вже є, а коли з’явиться у Вінниці — невідомо
Як зміниться громадський транспорт у Вінниці до 2023 року
Які трамваї зі Швейцарії можуть передати у Вінницю в 2021 році